تلگرام و اينستاگرام ماركتينگ
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 8
دیروز : 15
افراد آنلاین : 1
همه : 3682
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

ليسنينگ، مادر همه مهارتهاي زبان محسوب مي شود. هر چند در سيستم سنتي آموزش اين مهارت چندان مورد توجه كافي قرار نگرفته است. هميشه در مدارس خواندن و نوشتن را به ما مي آموزند حتي بحث كردن و ارايه سخنراني را ياد مي گيريم اما هيچكس به ما نحوه گوش كردن را نمي آموزد. اگر بخواهيم در يك زبان سليس و روان شويم بايد به صورت جدي روي مهارت ليسنينگ كار كنيم.

 

اگر مي خواهيد درباره بخش ليسينينگ آيلتس اطلاعات بيشتري كسب كنيد مي توانيد روي لينك كليك كنيد. 

 

چرا ليسنينگ اينقدر مهم است؟ چون وقتي در ليسنينگ ضعيف باشيد يك مكالمه حالت دو طرفه نخواهد داشت و مكالمه يك طرفه هم چندان لذت بخش نيست. همواره بايد در نظر داشته باشيم كه گويش ها و لهجه ها نه تنها از كشوري به كشور ديگر بلكه حتي از شهري به شهر ديگر با هم متفاوتند. حتي ممكن است در يك شهر بين يك طبقه اجتماعي يا گروه سني خاص با لهجه هاي مختلفي برخورد كنيد. در ادامه به معرفي ۵ راز تقويت سريع ليسنينگ مي پردازيم.

1- تمرين ليسنينگ را به طور منظم و متمركز انجام دهيد.
دنبال هيچ راهكار جادويي نباشيد. به نظر من يادگيري زبان از يك معادله ساده پيروي مي كند و آن عبارت است از:

علاقه انگيزه تلاش = موفقيت در يادگيري!

 

اگر مي خواهيد با ديگر روش هاي تقويت ليسينينگ آيلتس آشنا شويد مي توانيد روي لينك كليك فرماييد. 

 

زبانها بسيار گسترده و غني هستند. تقويت ليسنينگ نيازمند گوش كردن مداوم است. اين تمرين را مي توان با تماشاي فيلمهاي مستند، مصاحبه، مسابقات تلوزيوني و يا گوش كردن به پادكست ها و آهنگها انجام داد. نكته مهم اين است كه بايد به طور مرتب و البته با تمام دقت گوش كنيد. براي اين منظور بايد موارد زير را انجام دهيد:

  • كليه عوامل حواس پرت كن را حذف كنيد. مثل ايميل، فيس بوك، تلگرام، اسكايپ، تلفن و …

    از اعضاي خانواده خود بخواهيد كه حداقل به مدت ۱۵ دقيقه مزاحمتان نشوند. اگر هم اين كار امكان پذير نيست به مكاني ساكت برويد زيرا وقتي با نصف مغزتان تمرين ليسنينگ را انجام مي دهيد قطعا كمترين بهره را خواهيد برد.

 

 

اگر ميخواهيد با روش هاي تقويت اسپيكينگ آشنا شويد مي توانيد مقاله تقويت مكالمه زبان انگليسي را مطالعه فرماييد. 

 

  • علاقه خود را حفظ كنيد.
  • براي اينكه چيزي را عميقا ياد بگيريم بايد از آن چيز لذت ببريم. بنابراين كتابهاي خسته كننده را رها كنيد و روي مطالبي متمركز شويد كه به آن علاقه مند هستيد.

  • نااميد نشويد.
  • همه ما روزهاي خوب و بد را تجربه مي كنيم. منحني يادگيري در ابتدا به صورت صعودي است اما پس از مدتي نزولي شده و پيشرفت شما سخت تر مي شود. سعي كنيد همواره رو به جلو حركت كنيد.

  •  

     

    اگر مي خواهيد در رايتينگ آيلتس نمره خوبي كسب كنيد مي توانيد مقاله تقويت رايتينگ آيلتس را مطالعه فرماييد. 

     

    هر روز به مقدار كم اما منظم تمرين كنيد. اين روش موثرترين راه براي حفظ انگيزه است. اگر هر روز فقط ۱۵ دقيقه مطالعه كنيد صدها بار بهتر از اين است كه بخواهيد هر دو هفته يكبار ۴ ساعت تمرين كنيد. پيشنهاد مي كنم در هر جلسه بيشتر از ۴۵ دقيقه كار نكنيد زيرا موجب حواس پرتي مي شود.

     

  •  

    2- براي خود اهداف ليسنينگ مشخص كنيد.
    وقتي اهداف خود را مشخص مي كنيد بعد از رسيدن به هر مرحله حس خوبي نسبت به خودتان پيدا مي كنيد. سعي كنيد با اهداف كوچك شروع كنيد و با رسيدن به هر هدف به خودتان جايزه بدهيد. هر بار كه به چيز جديدي گوش مي كنيد سعي كنيد يك يا دو لغت ياد بگيريد بعد اهداف بزرگتري تعيين كنيد. مثلا درك كامل يك مكالمه و يا گوش كردن به يك آهنگ انگليسي و خواندن همراه با آن آهنگ. اگر از سطح پيشرفته تري برخورداريد مي توانيد مطالب دشوارتري انتخاب كنيد و به يادگيري اصطلاحات جديد و تقويت لهجه خود بپردازيد.

 

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۶ آبان ۱۳۹۸ ] [ ۰۶:۲۰:۳۹ ] [ ياسر موسوي ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

تلگرام و اينستاگرام ماركتينگ لازمه تجارت شما
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب