تلگرام و اينستاگرام ماركتينگ
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 9
دیروز : 10
افراد آنلاین : 1
همه : 3571
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

تست ريدينگ به نوعي تست واژگان هست. پس، دامنه لغات خود را افزايش دهيد:

 

اولين و مهم‌ترين مورد از نكات كليدي ريدينگ آيلتس براي گرفتن بند اسكور بالا، اين است كه بدانيد بايد از دامنه لغات خوبي برخوردار باشيد.  به خصوص توصيه مي شود لغات فرمال و آكادميك را تقويت و بهبود ببخشيد. حسايت دانستن تعداد زيادي از لغات به اين دليل است كه معمولا از وردينگ يكساني در متن و سوال استفاده نمي كنند. 

 

براي آشنايي با سطح بندي نمرات آيلتس مي توانيد روي لينك كليك كنيد. 

 

شما بعد از خواندن سوال و مشخص كردن كلمات كليدي، بايد به دنبال مترادف هاي كلمات كليدي و يا به طور كلي بازنويسي مطلب ارائه شده در متن باشيد و بنابراين پيدا كردن پاسخ ممكن نيست مگر شما تعداد زيادي از لغات و مترادف هاي آن ها را بدانيد؛ به علاوه شما بايد با گرامر و ساختارهاي زبان انگليسي نيز خوب آشنا باشيد تا بتوانيد بازنويسي ها را نيز تشخيص دهيد. 

به عبارت ديگر، بازنويسي جملات و ايده ها با استفاده از مترادف ها و ساختارهاي متفاوت انجام مي شود. بنابراين بايد با يك برنامه ريزي درست تا قبل از آزمون دانش واژگاني و گرامري خود را تقويت كنيد و توصيه مي شود متن هاي علمي در زمينه هاي مختلف بخوانيد تا با كانتكس هاي مختلف  و لغات به كار رفته در آن ها آشنا شويد.

 

براي آشنايي با روش هاي تقويت ريدينگ آيلتس مي توانيد روي لينك كليك فرماييد. 

 

 تمرين كافي تا قبل از آزمون داشته باشيد و اشتباهات خود را آناليز كنيد:

 

مثل تمام بخش هاي ديگر آزمون آيلتس، در اين بخش نيز توصيه مي شود بعد از ياد گرفتن و آشنايي كافي با جزييات و انواع سوالات تمرين كافي داشته باشيد. كتاب هاي تمرين زيادي در بازار وجود دارد كه شامل ده ها متن مشابه آزمون هستند. در ابتدا بدون نگراني در مورد تايم تمرين كنيد. 

بعد از انجام هر متن و چك كردن جواب هايتان، كار بسيار مهمي كه بايد انجام بدهيد اين است كه مواردي را كه پاسخ اشتباه داده يد، بررسي كنيد تا ببينيد به چه علت نتوانسته ايد به پاسخ درست برسيد و به اين صورت مي توانيد اشتباهات و نقاط ضعف خود را شناسايي و روي آن ها كار كنيد. بعد از اين كه خوب با سوالات، نحوه انجام دادنشان آشنا شديد و تمرين كافي داشتيد به سراغ تمرين در كنار داشتن سرعت و مديريت زمان برويد. 

نكته ديگر اين كه در روز آزمون شما بايد سه متن يا سه بخش را پشت هم و بدون وقفه به مدت يك ساعت بخوانيد و به سوالات پاسخ دهيد. اين كار بسيار سخت، خسته كننده و انرژي بر هست و در صورتي كه تا قبل از روز امتحان اين تمرين را نداشته باشيد ممكن است نتوانيد به آخرين سوالات پاسخ دهيد. بنابراين حتما در روزهاي منتهي به آزمون سعي كنيد مانند امتحان واقعي در طول يك ساعت سه متن را به همراه ۴۰ سوال پاسخ دهيد تا براي روز امتحان تمركز، انرژي و سرعت  كافي داشته باشد. 

 

اگر مي خواهي مهارت هاي اسپيكينگ خود را تقويت كنيد مي توانيد مقاله تقويت مكالمه زبان انگليسي را مطالعه فرماييد.  

 

به املاي كلمات (Spelling) در زمان نوشتن پاسخ ها در پاسخ نامه دقت كنيد:

 

در سوالاتي كه پاسخ يك كلمه يا كلماتي از داخل متن و يا از بين گزينه هاي ليست داده شده است، در موقع كپي كردن كلمات و به عبارت ديگر نوشتن آن ها در پاسخنامه، نهايت دقت را داشته باشيد تا حتي يك حرف هم جابه جا و يا كم و زياد نشود. در غير اينصورت، مثل اين است كه شما پاسخ سوال را نداده ايد و نمره سوال مربوطه را از دست مي دهيد. 

 

براي آشنايي با روش هاي كسب نمره خوب در رايتينگ آيلتس مي توانيد مقاله تقويت رايتينگ آيلتس را مطالعه كنيد. 

بنابراين با نهايت تمركز و دقت پاسخ ها را وارد پاسخنامه كنيد. به غيراز املاي كلمات براي بعضي سوال ها مانند sentence completion بايد به اين نكته نيز دقت داشته باشيد كه آيا پاسخ به لحاظ گرامري نيز با جمله همخواني دارد يا خير. به عبارت ديگر كلمه يا كلماتي كه به عنوان پاسخ انتخاب مي كنيد بايد به لحاظ گرامري هم با جمله منطبق و نظم آن را به هم نريزد و جمله را نادرست نكند. 

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۵ مهر ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۲۰:۰۱ ] [ ياسر موسوي ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

تلگرام و اينستاگرام ماركتينگ لازمه تجارت شما
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب